"החיים היו מאושרים פי כמה אילו יכולנו להיוולד בגיל שמונים ולהגיע בהדרגה לגיל שמונה-עשרה"

מארק טוויין

הדרכות הורים למתבגרים

יעל אלתרמן שאשא פסיכותרפיסטית - הדרכות הורים למתבגרים

הורים למתבגרים

גיל ההתבגרות מציב את ההורים במקום מאתגר בו הם צריכים לצעוד בזהירות רבה במרחב המבלבל שבין להיות הורים מעורבים להורים מתערבים.

התקשורת עם מתבגרים עשויה להיות קשה ביותר ולסבול מתנודתיות רבה בין הצורך בקרבה לצורך בעצמאות. כך ההורה יכול להתעורר יום אחד ולגלות שהילד הקטן שלו נעלם ובמקומו מגיח נער/ה זועמ/ת שלא ניתן להתקרב אליו/ה.

מתבגרים רבים בעידן שלנו נאבקים עם מגוון אתגרים רגשיים והתנהגותיים. חוסר יכולת לנהל רגשות והתנהגויות בצורה יעילה עלול להשפיע לרעה על המשך החיים. התייחסות ותקשורת איכותית בשלב מוקדם של התפתחות המתבגר תעזור לעצב עתיד בריא ומאושר יותר.

רצונות מול צרכים

הפנטזיה של המתבגרים היא שההורה יעלם וקבוצת השווים היא תהיה קבוצת ההשתייכות שלהם, אך הפנטזיה הזאת היא רק לכאורה. בסופו של דבר מאחורי כל ילד שצולח את גיל ההתבגרות בצורה טובה עומדים הורים שהצליחו לעמוד בכל המתקפות והניסיונות שהעמידו להם בדרך.

הגישה הטיפולית שלי נותנת להורים כלים להבנת צרכים ההתפתחותיים הספציפיים של המתבגרים, מסייעת בשיפור האינטראקציות ומשפיעה על התקשורת של המשפחה כולה. כמו כן בפגישות איתי אני נותנת מקום להורים לפגוש גם את עצמם ואת המקומות שהילד שבכם פוגש את הילד שלכם.

יעל אלתרמן שאשא פסיכותרפיסטית - הדרכות הורים למתבגרים