טיפול בילדים ומתבגרים יכול להיות משימה מורכבת ולהעלות תחושות לא פשוטות אצל המטפל. גם העבודה עם הגורמים המלווים את המטופל- הורים, מורים וכו' מצריכה ליווי ויכולה לדרוש אנרגיות מרובות.
אני רואה את תהליך ההדרכה כבסיס לעבודה וכמקום מרכזי להתפתחות המטפל.
אבל לפני הכל הדרכה היא קשר בינאישי. היכולת של המודרך להפיק תועלת מן הדרכה (לצורך למידה, הכלה, תמיכה ופעולה) תלויה באיכות הקשר שנוצר בין המדריך למודרך וביכולתו של המודרך לשתף בכנות במה שעבר עליו.
קשר הדרכתי מלמד, מגדל ומיטיב מתבטא בכך שהמודרך ירגיש שהוא מובן, שקיים כבוד והבנה אמפתית לרגשותיו, שקיימת נכונות אמיתית לעזור לו להכיל את קשייו ולהכיר במה שהוא עובר.
קשר הדרכתי מגדל ומיטיב עשוי לחלחל כלפי מטה, להגיע עד הילד ואל יחסו של הילד אל עצמו.
התקשרו וקבלו התייעצות טלפונית ללא תשלום על מנת לענות על כל שאלה ועניין.
כל הזכויות שמורות ליעל אלתרמן שאשא, 2020